Te porady jak wykonać audyt bhp zaskoczą nawet profesjonalistę! - o ppoż

audyt bhp

Jest to doskonałe wyjście dla każdego

Szkolenia bhp należą do jednych z najważniejszych zadań, które mają do spełnienia inspektorzy bezpieczeństwa i higieny pracy. Jak często pokazują liczne przykłady, wciąż wiele osób lekceważy obowiązujące zasady, co niejednokrotnie kończ

Te porady jak wykonać audyt bhp zaskoczą nawet profesjonalistę! - o ppoż audyt bhp
y się tragicznie. Dlatego też stała edukacja i podnoszenie świadomości na temat zagrożeń czyhających w miejscu pracy jest tak ważna. Do edukacji swoich pracowników zobowiązani są również przedsiębiorcy. Mając na względzie to, że nie każdego z nich stać na etatowego behapowca, na rynku powstawać zaczęły firmy zewnętrzne świadczące tak zwany outsourcing bhp. Jest to doskonałe wyjście dla każdego właściciela, który chciałby być otoczony fachową opieką w tym względzie, lecz nie stać go na utrzymywanie dodatkowego etatu pracowniczego. Warto też mieć na uwadze, że niejednokrotnie firma zewnętrzna będzie mieć dużo większą motywację do wytężonej pracy, niż etatowy pracownik. Wszystkie te argumenty sprawiają, że dziś coraz częściej właśnie w ten sposób zabezpieczane są kwestie bhp w zakładach pracy.


Składa się na niego pakiet praktycznych

Pełen outsourcing bhp to bardzo korzystne rozwiązanie pod względem finansowym. Mogą na nim sporo zyskać zarówno duże przedsiębiorstwa i spółki, jak i niewielkie działalności typowo rodzinne, zatrudniające do dziesięciu osób. Ten typ pakietu jest bowiem wielofunkcyjny i przy tym bardzo efektywny. Pozwala na zredukowanie zbędnych kosztów i tym samym przyczynia się do lepszego dbania o budżet firmy.

Kierując poszczególnymi działaniami firmy, warto myśleć długofalowo i wybiegać w przyszłość. Szkolenia BHP będą potrzebne pracownikom zawsze. Nie wystarczy raz ich przeprowadzić, bo należy je regularnie powtarzać, wysyłając na nie chociażby tych nowych pracowników. Outsourcing pozwala na wygodną współpracę pomiędzy zarządem firmy, a odpowiednimi specjalistami zajmującymi się szeroko rozumianym bhp. Jak pokazują wyniki przeprowadzonych badań, na nim naprawdę można zaoszczędzić. Składa się na niego pakiet praktycznych i korzystnych usług. Sam pracodawca decyduje częściowo o tym, ile chce za nie zapłacić.


Szkolenia BHP dla pracowników administracyjnych

Każdy pracownik musi posiadać ważne okresowe szkolenie BHP, co wynika bezpośrednio z przepisów prawnych. Zapewnienie pracownikom kursów z bezpieczeństwa i higieny pracy jest obowiązkiem ciążącym na pracodawcy. Rodzaj szkolenia BHP musi być odpowiednio dopasowany do rodzaju wykonywanej pracy oraz zajmowanego stanowiska. Jednym z kursów dotyczących bezpieczeństwa i higieny pracy jest ten skierowany dla pracowników administracyjnych, czyli innymi słowy dla pracowników biurowych. Okres ważności szkolenia BHP dla pracowników administracyjno-biurowych jest najdłuższy, ponieważ wynosi aż sześć lat. Zagrożenia wynikające z pracy biurowej nie są tak częste, jak na przykład w przypadku pracy na budowie, dlatego też ten typ szkolenia BHP posiada najdłuższy okres ważności. Szkolenie BHP dla pracowników administracyjno-biurowych obejmuje także pracowników placówek służby zdrowia, szkół oraz wszelkich innych instytucji oświatowych. Ten rodzaj szkolenia jest przeznaczony również dla pracowników zatrudnionych przy obsłudze monitorów ekranowych.


Kto może pracować w firmie BHP

Firma oferująca szkolenia BHP, a także szeroko rozumianą obsługę z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy, zatrudnia odpowiednio wykwalifikowanych specjalistów. Osoba pracująca w branży bezpieczeństwa i higieny pracy musi posiadać wykształcenie, które umożliwia jej pracę w służbie BHP. Istnieją różne stopnie zawodowe związane z wykonywaniem pracy w branży dotyczącej bezpieczeństwa i higieny pracy. Podstawowym warunkiem, żeby zostać zatrudnionym jako inspektor do spraw bezpieczeństwa i higieny pracy, jest posiadanie zawodu technika BHP, który otrzymuje się poprzez ukończenie szkoły o odpowiednim profilu. Starszym inspektorem BHP jest osoba, która posiada wykształcenie wyższe z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy, albo osoba o zawodzie technika BHP wraz z trzyletnim stażem pracy. Każda firma działająca w branży BHP posiada wykwalifikowanych pracowników, którzy posiadają zawód technika BHP lub ukończyli odpowiednie studia związane z bezpieczeństwem i higieną pracy. Pracownik służby BHP jest wyposażony w wiedzę z wielu dziedzin związanych z zachowaniem bezpieczeństwa w miejscu pracy.



© 2019 http://o-ppoz.informator.konin.pl/